Skuteczna ochrona przeciwnowotworowa nie opiera się na przyjmowaniu nawet największych dawek jednego składnika – tu działa zasada wzajemnego uzupełniania się. Im bardziej zróżnicowana i zbilansowana będzie Twoja dieta, tym lepszą ochronę przeciwnowotworową sobie zapewnisz – składniki uzupełniają i wzmacniają wzajemnie swoje właściwości. Zobacz jak warto się odżywiać.

Jedz warzywa i owoce

W warzywach i owocach, poza witaminami i błonnikiem pokarmowym, znajdziecie bogactwo substancji o działaniu przeciwnowotworowym. Są to tak zwane wtórne substancje roślinne, które przez rośliny wytwarzane są ze znajdujących się w nich barwników, substancji smakowych oraz zapachowych. Dlatego też najwięcej tych składników znajduje się w warzywach i owocach o intensywnym kolorze i smaku: marchwi, jabłkach, pomidorach, czosnku, kapuście, owocach cytrusowych i innych.

Owoce i warzywa należy więc spożywać przynajmniej 5 razy dziennie – najlepiej jednak jeść nawet do 8 – 10 ich porcji każdego dnia. Stosunek ilości warzyw do ilości owoców powinien wynosić 3:2.

Dieta bogata w świeże warzywa i owoce dostarcza nam konieczną ilość substancji odżywczych, witamin, błonnika pokarmowego, a ponadto zapewnia uczucie sytości, zapobiegając naszemu podjadaniu niezdrowych przekąsek.

Warzywa

Jedz produkty sezonowe

Najzdrowsze są warzywa i owoce sezonowe – jedz je wtedy, kiedy przychodzi na nie czas. Unikaj produktów pochodzących z importu i poza sezonem – do ich wyprodukowania używane są nawozy i środki ochrony roślin. Kiedy dojrzewają w sposób naturalny – są nie tylko najzdrowsze, ale i najsmaczniejsze.

Przy wyborze produktów spożywczych nie kieruj się ich wyglądem, a zapachem. Truskawki, które osiągają niebotyczne rozmiary, są błyszczące i piękne, mają także mniej cennych substancji zdrowotnych niż ich mniejsze, lecz intensywnie pachnące kuzynki dojrzewające na słońcu.

Ogranicz spożycie soli

Niektóre badania dowodzą, że spożywanie soli w nadmiarze może prowadzić np. do raka żołądka. Warto więc ograniczyć jej zużycie, a zamiast niej stosować świeże zioła. Pamiętaj jednak, aby całkowicie nie eliminować soli, ponieważ sól kamienna i himalajska jest źródłem minerałów. One także wspaniale podkreślają smak potraw, a nie mają negatywnego wpływu na nasze zdrowie. Pamiętaj jednak, żeby zioła dodawać dopiero pod koniec gotowania, i aby całkowicie wyeliminować z diety zwykłą, biała sól z antyzbrylaczem.

Jedz kolorowo

Jak wspomniano na wstępie, największa ilość składników antynowotworowych znajduje się w intensywnie kolorowych i pachnących warzywach i owocach. Niech więc w Twojej codziennej diecie nigdy nie zabraknie różnokolorowych produktów: jedz truskawki, gruszki, cytrusy, selera, cebulę, czosnek. Każdy posiłek powinien składać się z warzyw i owoców w przynajmniej trzech różnych kolorach.

Warzywa i zioła

 

Tłuszcze nie takie złe

Kwasy omega-3 i omega-6 są nam niezbędne, bo nie potrafimy ich sami wytwarzać. Z jednym zastrzeżeniem – w danym produkcie muszą być obecne w optymalnej proporcji. Nadmiar omega-6 stymuluje procesy zapalne, rozwój miażdżycy oraz właśnie – nowotworów. Właściwe ilości tych kwasów, które mają ochronne działania (m.in. przed rakiem piersi) znajdziesz je w niektórych olejach – np. oleju lnianym ale również… w popularnym oleju rzepakowym.

Chrup orzechy i nasiona

Siemię lniane, pestki dyni, różnego rodzaju orzechy to źródło cennych witamin, tłuszczy i antyoksydantów. Zapobiegają tworzeniu się przerzutów czerniaka. Spożywanie siemienia lnianego dzięki zawartości kwasów omega-3 i lignanów zmniejsza częstotliwość zachorowań na raka. Z kolei orzechy zwłaszcza brazylijskie są bogate są w selen.

Warto także poznać dietę ludzi żyjących najdłużej, żeby zrozumieć istotę zdrowego i szczęśliwego życia bez guzów. Więcej informacji o diecie antynowotworowej znajdziesz również na blogu o medycznej marihuanie i zdrowej żywności…

http://medycznyolej.org/tag/dieta-antynowotworowa/

Dieta antynowotworowa ma wiele zalet. Nie tylko chroni przed zachorowaniem na raka, ale jest też smaczna, kolorowa i tania oraz pozwala utrzymać dobry stan zdrowia. Warto więc, z wielu innych powodów, zacząć ją stosować.

Podziel się z innymi dobrą lekturą ↓
Dieta Antynowotworowa – co jeść, aby uchronić się przed rakiem?

Sprawdź proponowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CLOSE
CLOSE