Czy wiesz, że otyłość jest chorobą przewlekłą, a nieleczona może prowadzić do poważnych konsekwencji? Do jej przyczyn zalicza się między innymi złe nawyki żywieniowe, brak aktywności fizycznej, nieleczoną i postępującą nadwagę oraz inne dolegliwości zdrowotne. Bardzo często towarzyszą jej między innymi cukrzyca typu II, nadciśnienie tętnicze czy podwyższony poziom cholesterolu. Aby rozpocząć walkę z nadmiernym poziomem tkanki tłuszczowej, niezbędne jest wprowadzenie prawidłowego sposobu odżywiania. Sprawdzamy, jak powinna wyglądać dieta dla otyłych!

Podstawowe zasady diety dla otyłych

Walkę z otyłością warto rozpocząć od małych kroków, stopniowo zmniejszając kaloryczność posiłków. Należy przede wszystkim spożywać je regularnie i przynajmniej 4-5 razy dziennie, zachowując odstępy wynoszące 3-4 godziny. Pomiędzy kolejnymi daniami powinno się zrezygnować z podjadania, w szczególności słodyczy i niezdrowych przekąsek, które zawierają dużo cukru i tłuszczu. Niezbędne jest również zadbanie o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów – w końcu dieta dla otyłych to nie tylko jedzenie. Optymalnie jest to 1,5 l dziennie, jednak bez obaw możesz pić więcej. Pamiętaj jednak, aby zrezygnować z napojów słodzonych i smakowych, a zamiast nich wybierać wodę, czarną kawę, herbatę czy zaparzone zioła.

Co powinno znaleźć się w diecie dla otyłych?

Dieta dla otyłych musi opierać się na zdrowych i nieprzetworzonych produktach. Na talerzu powinny pojawić się między innymi duże ilości owoców i warzyw – te drugie konieczne dodawaj do każdego posiłku! Dodatkowo dobrym wyborem są chude mięsa, wędliny i ryby oraz produkty pełnoziarniste. Równie ważny jest sposób przyrządzania potraw – zamiast smażenia warto wybierać duszenie, pieczenie i gotowanie.

Dieta pudełkowa dla otyłych

Dieta dla otyłych, w szczególności na samym początku, może sprawiać trudności. Najczęściej dotyczą one wykluczenia pewnych grup produktów oraz obliczenia właściwej kaloryczności posiłków. Warto jednak pamiętać, że osoby otyłe mają zwiększone zapotrzebowanie na energię zawartą w pokarmach, a tym samym redukcja jej o połowę na starcie może przysporzyć więcej szkody niż pożytku. Niewłaściwym rozwiązaniem są także popularne ostatnio głodówki. Co w takim razie przyniesie oczekiwane efekty? Świetnym rozwiązaniem jest dieta pudełkowa dla otyłych.

Dietę dla otyłych znajdziesz np. na stronie WygodnaDieta.pl – cateringu dietetycznego, w którego ofercie czekają pudełka niskokaloryczne, dla diabetyka czy o niskim indeksie glikemicznym. Każdy z planów żywieniowych jest dostępny w różnych kalorycznościach i obejmuje 5 posiłków. Decydując się na zamówienie jednej z diet, masz także możliwość pozostania w stałym kontakcie z dietetykami, którzy pomogą Ci w powrocie do zdrowia i osiągnięciu prawidłowej wagi.

Sprawdź proponowane artykuły

Komentarz, opinia, odpowiedź, pytanie?.. są tu mile widziane, dlatego śmiało pisz ↓

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.