Hartowanie organizmu jest uważane za niezbędny zabieg profilaktyczny zwiększający odporność organizmu, pobudzający układ immunologiczny, poprawiający siły witalne oraz samopoczucie.

Leczenie & ProfilaktykaDlatego zabiegi hartowania ciała warto przeprowadzać regularnie, szczególnie w okresie zimowym, gdy sprawna odporność to gwarant zdrowia.

Sposoby na hartowanie organizmu, czyli jak się hartować?

– chodzenie boso, w tym po śniegu lub po mokrej trawie

Po takim zabiegu wracamy do domu i zakładamy ciepłe skarpety, aby rozgrzać nogi.

– chodzenie (dreptanie w miejscu) w zimnej wodzie (od 6 lat)

– zimne kąpiele rąk i nóg

Na stopach znajdują się strefy refleksyjne, czyli receptory organów wewnętrznych. Masaż stóp poprawia krążenie.

– prysznic ze zmianą temperatury wody

Najlepiej każdą kąpiel kończyć kontaktem z zimną wodą – coraz dłużej i coraz chłodniejszą. Po pewnym czasie odporność znacznie wzrasta.

Naturalne hartowanie organizmu u dzieci…

Warto zwrócić uwagę na małe, ale jakże mądre dzieci, które lubią chodzić boso – nie zabraniaj lecz naśladuj. Małe dzieci po kąpieli należy oblać chłodniejszą wodą (około 20°C) i szybko ubrać – to znakomicie wzmacnia organizm.

Tematy pokrewne
 Jak wzmocnić odporność organizmu?
 Jak wzmocnić odporność dziecka?
 Szczepienia i szczepionki
 Hydroterapia
 Oczyszczanie organizmu
Podziel się z innymi dobrą lekturą ↓
Hartowanie organizmu. Jak się hartować i podnosić odporność?

Sprawdź proponowane artykuły

Komentarz do “Hartowanie organizmu. Jak się hartować i podnosić odporność?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CLOSE
CLOSE