Specjaliści stale podkreślają, iż stres jest normalnym fizjologicznym zjawiskiem związanym z procesami życia. Jednak często stres w za dużej dawce ogranicza nasze możliwości i komplikuje życie.

Leczenie & ProfilaktykaJednym ze sposobów na udane życie jest umiejętne radzenie sobie ze stresem. Musisz wiedzieć, iż to nie stres jest niebezpieczny dla Ciebie, ale to jak na niego reagujesz. Więc warto poznać i nauczyć się sposobów radzenia sobie ze stresem…

Życie to ciągła gonitwa, pośpiech i stres wywołujący konflikty… Czy Twoje życie również jest takie?

Stres jest reakcją organizmu na niekorzystne bodźce środowiskowe, dzięki której organizm ludzki może dostosować się do nowo zaistniałych warunków otoczenia. Stres to nieunikniona i naturalna część życia, ale w przewlekłej formie może być zabójczy…

Stałe napięcie, brak czasu, niepokój wywołany pośpiechem, pogoń za lepszym jutrem, konflikty w pracy, domu były czynnikami odpowiedzialnymi za mój stres i frustracje. Problemy te nawarstwiały się niszcząc nie tylko moje życie, ale także życie moich najbliższych. Długotrwały stres, którego doświadczałem ograniczał moje możliwości intelektualne, wywoływał złe samopoczucie i poczucie bezradności, które było odpowiedzialne za brak mojej motywacji do działania. Ten stan utrzymując się dość długo wywołał stany chorobowe… Najpierw zacząłem cierpieć na bezsenność, nerwicę, depresję i zaburzenia rytmu serca

Efektywna terapia antystresowa powinna nas zbliżać do obiektywnej rzeczywistości i pozwolić nam ją lepiej zrozumieć poprzez pozbycie się własnych ograniczeń psychicznych i zdobycie wiedzy do zarządzania sobą w sytuacjach stresowych.

Jak radzić sobie ze stresem? 14 rad na bezstresowe życie

1. Postaraj się rozładowywać nagromadzone emocje. Pomocny jest w tym spacer, jazda na rowerze, biegi, gimnastyka, pływanie. Udowodniono, iż wszelkie ćwiczenia fizyczne są skuteczną metodą radzenia sobie ze stresem. Jest to zarówno metoda doraźnego rozładowania stresu jak i profilaktyka. Ćwiczenia fizyczne wzmacniają układ nerwowy, odpornościowy, hormonalny, wszystkie elementy organizmu, które odpowiadają za sprawność psychofizyczną.

2. Jak najczęściej śmiej się. Jak powszechnie wiadomo – „śmiech to zdrowie”. To on odpręża, rozluźnia, burzy napięcie, przywraca obiektywne myślenie i dlatego należy śmiać się jak najczęściej. Gdy człowiek jest wesoły, elektryczna aktywność prawej i lewej półkuli mózgowej jest lepiej skoordynowana. Neurofizjolodzy twierdzą, że brak takiej koordynacji prowadzi do depresji.

3. Jak najwięcej odpoczywaj. Jednak czasu wolnego nie mieszaj z innymi zajęciami. Aby odpoczynek był efektywny i rzeczywiście pozwolił nam wypocząć, powinniśmy czas wolny spędzać na zupełnie innych aktywnościach, niż w ciągu tygodnia. Poślij dzieci do babci, męża na ryby, żonę do fryzjera i na zakupy, przecież należy Ci się wolna sobota na relaks.

4. Rób to co sprawia Ci przyjemność. Aktywność, której się poświęcamy powinna nam przynosić przyjemność, możesz czytać pogodną książkę, uprawiać ogród, pojechać na ryby, pójść z przyjaciółką na zakupy, tańczyć, słuchać muzyki. Odpoczynek, który wywołuje u nas uczucie przyjemności, sprawia, że wydzielają się hormony szczęścia, zwiększa się poziom serotoniny, co sprawia, że ciało uwalnia się od nagromadzonych stresów.

5. Dbaj o zdrowy styl życia. Regularnie i zdrowo odżywiaj się a także odpowiednio długo śpij. Zadziwiająco dużo stresu generują produkty, które spożywamy w ciągu całego dnia. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to co spożywamy i ograniczyć spożycie wyrobów negatywnie wpływających na nasze zdrowie, są to: alkohol, kofeina, nikotyna, węglowodany.

6. Naucz się medytacji. Istnieją proste techniki medytacyjne, które z powodzeniem możesz stosować w domu. To ona pomoże Ci wyciszyć swój umysł i nauczy jak się odstresować. Jej celem jest uspokojenie emocji i samodoskonalenie.

7. Uprawiaj seks, który skutecznie pomaga uporać się ze stresem. Namiętne igraszki to najprzyjemniejszy i najprostszy sposób rozładowania napięć. Seks łatwo przywraca wywołaną stresem, zaburzoną równowagę hormonalną. Czułość partnera koi nerwy, a po miłosnych uniesieniach na pewno poczujesz rozluźnienie, odprężenie i zrelaksowanie.

8. Myśl pozytywnie i oczekuj najlepszego. Bardzo często stres jest wywoływany poprzez negatywne myślenie. Przecież pozytywne myśli w sposób naturalny przyciągają pozytywne doświadczenia. Negatywne, nieprzychylne nastawienie wobec innych, sprzyja napięciom, stresom i irytacji. Dzięki przyjaznej postawie wobec świata i innych, człowiek potrafi czerpać radości i zadowolenia z każdej sytuacji, umie eliminować napięcie i stres. I nawet jeżeli spotka Cię rozczarowanie, czas przed nim przeżyjesz bezstresowo.

9. Nie obarczaj się wieloma sprawami na raz. Lepiej zrób mniej, ale bez stresu i efektywniej. Postaw sobie realistyczne cele które chcesz osiągnąć i ustal w jakim czasie je osiągniesz. Stwórz plan działania.

10. Bądź asertywny, naucz się stanowczo mówić „nie”. Poprzez asertywność żyjemy w większej zgodzie z samym sobą, umiemy komunikować się z innymi bez popadania w konflikty. Natomiast osoby żyjące w konflikcie wewnętrznym poprzez godzenie się na rzeczy, których nie akceptują popadają w frustracje, nerwice, depresje.

11. Unikaj hałasu. Hałas powoduje stres i wyzwala agresję. Hałas jako dźwięk szkodliwy dla zdrowia człowieka uznany jest za zanieczyszczenie środowiska. Hałas powoduje bezsenność i przemęczenie organizmu, drażliwość, bóle głowy, spowolniony rozwój umysłowy, negatywnie wpływa na wydajność nauki i pracy. Natomiast stres wywołany hałasem podwyższa ciśnienie krwi i poziom cholesterolu.

12. Zaakceptuj siebie takim, jakim jesteś i kochaj siebie takiego, jakim jesteś. Zaakceptuj swoje życie z jego błędami i słabościami. Zaakceptuj swoją inteligencję, także z jej ograniczeniami. Zaakceptuj siebie wraz ze wszystkimi zaletami i wadami. Pamiętaj, że nikt nie jest przecież idealny! Chociaż zawsze możesz się doskonalić.

13. Obserwuj swój stres. Naucz się oceniać poziom swego stresu i kontrolować go. Ważne jest abyś umiał rozpoznawać czynniki wywołujące u Ciebie stres, bo póki nie nauczysz się tego, to nie będziesz umiał sobie z nimi radzić. Sprawowanie kontroli nad własnym życiem i umiejętność kontroli poziomu stresu zapobiega jego narastaniu. Jeżeli natomiast wszelkie zdarzenia toczą się poza Twoją kontrolą, masz poczucie lęku i nawarstwiającego się napięcia, to nie możesz również zapobiec narastaniu stresu.

14. Skorzystaj z dobrodziejstw natury. Regularnie stosuj ekstrakty ziołowe i colostrum (osobiście przyjmuje młodziwo przez cały rok, co 2 miesiące robiąc tygodniowe przerwy), pij herbatki z melisy, lipy, gynostemmy oraz antystresowe mieszanki ziołowe. Zioła te mają właściwości kojące i uspokajające, przez co ułatwią odstresować się oraz leczą bezsenność.

Colostrum – bioaktywny suplement immunologiczny zwiększający odporność na stres

Zioła do parzenia
• pojedyncze:
Melisa lekarska
Kwiat lipy
• mieszanki:
Czas relaksu – mięta pieprzowa, melisa, męczennica i kwiaty lawendy
Na wieczór – rumianek, kwiat słonecznika, wrzosu, liście czarnej porzeczki, melisa i mięta pieprzowa
Przeciw stresowi – liście pokrzywy i brzozy, skórki fasoli, miłorząb japoński, trawa cytrynowa i jemioła

Gotowe ekstrakty i wyciągi ziołowe
• pojedyncze:
Ashwagandha – indyjski żeń-szeń, stabilizator nastroju, poprawia zdolność adaptacji
Bacopa – wspomaga mechanizmy relaksujące układ nerwowy
Gotu-kola – poprawia koncentrację i usuwa zmęczenie psychiczne
Gynostemma królewska – zwiększa odporność i wydolność organizmu; dostępne są także sadzonki do samodzielnej hodowli
• mieszanki:
Mentat – kompozycja ziołowa kompleksowo poprawiająca kondycje umysłową
StressCare – antystresowa formuła mineralno-ziołowa

Wskazane są także głęboko relaksujące kąpiele mikrobąbelkowe w prozdrowotnej białej wodzie. Więcej w artykule » Domowe SPA, hydromasaż i naturalna higiena bez chemii. Przełom kosmetyczny!

Stosuj powyższe rady i żyj bezstresowo !!! Tak jak ja i reszta czytelników tego bloga 🙂

Pomocna publikacja

Zwalcz stresJeśli chcesz wiele osiągnąć w swoim życiu, musisz poznać zarówno tajniki efektywnej pracy, jak i efektywnego wypoczynku i relaksacji.

Sprawdź więcej »

Tematy pokrewne
 Ból brzucha
 Fobia
 Niepłodność
 Stres
 Zespół napięcia przedmiesiączkowego
 Oczyszczanie organizmu
Podziel się z innymi dobrą lekturą ↓
Jak radzić sobie ze stresem? 14 relaksujących porad
Tagi:

Sprawdź proponowane artykuły

Komentarz do “Jak radzić sobie ze stresem? 14 relaksujących porad

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CLOSE
CLOSE