Chcesz spać, lecz nie dasz rady zasnąć – chcesz spać, lecz znów obudziło Cię coś ze snu… Wiesz, że sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania Twego organizmu. Wiesz także, że dobry, zdrowy i głęboki sen działa jak lekarstwo i najlepszy kosmetyk. Sen pozwala Ci odpocząć, zregenerować siły, nabrać dystansu do wielu nurtujących spraw. Jednak Ty nie dasz rady sobie poradzić z bezsennością … Po prostu nie dasz rady spać!!!

Leczenie & ProfilaktykaKładziesz się do łóżka i minuty zmieniają się w godziny. Twój partner dawno już chrapie a Ty wciąż masz oczy szeroko otwarte. I tak mijają kolejne bezsenne noce… Sięgasz, więc po tabletki, które pomagają doraźnie i po ich odstawieniu znów masz problemy z bezsennością…

Kolejna nieprzespana doba i czujesz symptomy rozdrażnienia, masz zmiany nastroju oraz brak zainteresowania otoczeniem. Dalszy brak snu wywołuje u Ciebie objawy podniecenia i kłopoty ze wzrokiem, po których następuje zwiększona wrażliwość na ból. Pojawia się zamęt umysłowy i agresywność.

Jeżeli miewasz problemy ze snem, nie musisz od razu sięgać po tabletki! Najważniejsze to poznać skuteczne i sprawdzone sposoby na zdrowy i głęboki sen. Aby dobrze spać, musisz przestrzegać pewnych zasad. Nasz organizm lubi harmonię i stały rozkład dnia. Musisz wiedzieć, że na dobry sen pracujesz od momentu rannego przebudzenia się. Z badań wynika, że niezwykle pomocne okazują się także uspokajające herbatki ziołowe.

Sposoby na zaburzenia snu

za dnia

1. Codziennie wstawaj o jednakowej porze.
2. Jedz regularnie lekkostrawne posiłki o stałych porach.
3. Żyj aktywnie, uprawiaj sporty, chodź na spacery.
4. Unikaj drzemek w ciągu dnia nawet, jeśli czujesz zmęczenie.

wieczorem

5. Nie pij kawy, coli i alkoholu, ponieważ mają one właściwości pobudzające.

przed snem

6. Wycisz się. Weź ciepłą kąpiel (najlepiej w białej wodzie » Domowe SPA), posłuchaj spokojnej muzyki, poczytaj pogodną książkę. Wszelkie kłopoty i emocjonujące przeżycia postaraj się omówić i rozwiązać za dnia. Zadzwoń do przyjaciela i szczerze porozmawiaj.
7. Ostatni posiłek zjedz 3 godziny przed snem, ponieważ pobudzony układ trawienny nie pozwoli Ci zasnąć. Jednak, gdy czujesz mocny głód to zjedz jabłko, jogurt, kefir, sucharka, jajko na twardo, gdyż pusty żołądek również nie da Ci zasnąć.
8. Pamiętaj o umiarze w ruchu. Ćwiczenia zakończ minimum 3 godziny przed snem, ponieważ pobudzają one i podnoszą temperaturę ciała, a to utrudnia zasypianie.
9. Udany seks ułatwia zasypianie, a największe rozluźnienie osiąga się poprzez orgazm. Relaksująco i odprężająco działają również wszelkie pieszczoty, ale pod warunkiem, że towarzyszy im miła i pełna miłości atmosfera.
10. Skorzystaj z dobrodziejstw natury. Wypij herbatkę z melisy, lipy, gynostemmy lub mieszankę ziołową. Zioła te mają właściwości kojące i uspokajające przez co ułatwią Ci zaśnięcie – zapewniają zdrowy i głęboki sen bez koszmarów i innych zaburzeń. Wskazane są również naturalne ekstrakty i wyciągi.

Zioła do parzenia

• pojedyncze:
Melisa lekarska
Kwiat lipy

• mieszanki:
Czas relaksu – mięta pieprzowa, melisa, męczennica i kwiaty lawendy
Na wieczór – rumianek, kwiat słonecznika, wrzosu, liście czarnej porzeczki, melisa i mięta pieprzowa
Przeciw stresowi – liście pokrzywy i brzozy, skórki fasoli, miłorząb japoński, trawa cytrynowa i jemioła

Gotowe ekstrakty i wyciągi ziołowe

• pojedyncze:
Ashwagandha – indyjski żeń-szeń, stabilizator nastroju, poprawia zdolność adaptacji
Bacopa – wspomaga mechanizmy relaksujące układ nerwowy
Gotu-kola – poprawia koncentrację i usuwa zmęczenie psychiczne
Gynostemma królewska – wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną oraz wydolność organizmu; dostępne są także sadzonki do własnej hodowli

• mieszanki:
Mentat – kompozycja ziołowa kompleksowo poprawiająca kondycje umysłową
StressCare – antystresowa formuła mineralno-ziołowa

ogólne zasady

11. Idź spać, gdy kleją Ci się oczy i naprawdę chce Ci się spać a nie tylko po to by odrobić nieprzespane noce. Wiedz, że człowiek nie zaśnie na żądanie, a moment sprzyjający zasypianiu trwa kilka minut, jeśli go przegapisz, następny przyjdzie dopiero za 60-90 minut.
12. Najlepsza temperatura w sypialni, która ułatwia zasypianie powinna wynosi 22-23°C. Jednak, gdy jesteś zmarzlakiem załóż ciepłe skarpety bądź, przykryj się dodatkowym kocem.
13. W sypialni powinno być cicho, nie ma mowy o telewizorze czy komputerze. Jeżeli przeszkadza Ci chrapanie partnera kładź się spać nieco wcześniej.
14. Okna zasłoń roletami lub szczelnymi zasłonami, gdy przeszkadza Ci blask księżyca, albo światło lampy.
15. Łóżko powinno być wygodne i wystarczająco duże. Unikaj kołder i poduszek z pierza, bo nasilają objawy alergii, co zakłóca sen. Optymalne warunki dla głębokiego snu gwarantuje poduszka z łusek gryki tzw. Uan-an.

Widzisz, jakie to proste. Jakie te sposoby są zrozumiałe wręcz banalne i jeśli je zastosujesz mogą pomóc Ci w zasypianiu. Spróbuj a przekonasz się, że to pomaga… Ja spróbowałem i śpię jak suseł… Z własnego doświadczenia wiem, że w większości przypadków to stres doświadczony za dnia nie pozwala nam zasnąć. Więc jeśli mam kłopoty z zaśnięciem z powodu stresującego dnia nie biorę tabletek nasennych ani uspokajających, ale piję ciepłą kojącą herbatkę z ziół wymienionych powyżej. Piję ją również za dnia, aby się odstresować.

Pomocne publikacje

Uzdrawiające sny są wspaniałym, wyzwalającym przeżyciem, którego każdy powinien doświadczyć. Uwalniają od długotrwałych napięć fizycznych i psychicznych. Poprawiają samopoczucie psychiczne i fizyczne. Poprawiają stan zdrowia prowadząc do wyleczenia z wielu dolegliwości. Poprawiają funkcjonowanie umysłu, czyniąc go jasnym i spokojnym. Wzmacniają ciało i umysł. Poprawiają funkcjonowanie na jawie, zwłaszcza w sytuacjach stresowych.

Czytaj dalej »

Jak często miewasz sny, podczas których jednocześnie wiesz, że śnisz, ale nie budzisz się, tylko korzystasz z okazji, by robić w nich, co Ci się żywnie podoba? Czy wiesz już, że po opanowaniu oneironautyki (czyli sztuki świadomego śnienia) możesz mieć ponad 200 świadomych snów w roku? Wyobraź sobie tylko, jak fantastyczne przeżycia czekają na Ciebie w prawie każdą noc!

Czytaj dalej »

Tematy pokrewne
 Chrapanie (bezdech)
 Czerwone oczy
 Depresja
 Fobia
 Zmęczone oczy
Podziel się z innymi dobrą lekturą ↓
15 najlepszych sposobów na zaburzenia snu

Sprawdź proponowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CLOSE
CLOSE