Prawidłowy sposób żywienia i aktywność fizyczna przy podwyższonym poziomie cholesterolu. Wnioski końcowe PRACA LICENCJACKA

Prawidłowy sposób żywienia i aktywność fizyczna przy podwyższonym poziomie cholesterolu. Wnioski końcowe PRACA LICENCJACKA

Wnioski końcowe pracy licencjackiej o tytule Prawidłowy sposób żywienia i aktywność fizyczna przy podwyższonym poziomie cholesterolu

Dieta cholesterolowaZamierzeniem autora pracy było opisanie znaczenia prawidłowego sposobu odżywiania się w połączeniu z aktywnością fizyczną w hipercholesterolemii.

W pracy wykorzystano metodę analizy źródeł wtórnych oraz własną wiedzę z danego zakresu. Najistotniejszą pozycją z analizowanej literatury była książka Obniż swój cholesterol, której autorem jest dr. Janet Bond Brill. Kolejną wykorzystaną pozycją była książka Wysoki cholesterol, przyczyny, leczenie, zapobieganie autorstwa prof. dr. Berga Aloysa oraz podręcznik Kuchanowicz H., Nadolna I., Przygoda B., Sińska B., Turlejska H. pt. Zasady żywienia. Planowanie i ocena. Podręcznik do nauki zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych.

Praca miała wykazać, iż prawidłowe żywienie w hipercholesterolemii powinno składać się z produktów, które zawierają jak najmniej nasyconych kwasów tłuszczowych. Przytoczono i opisano kilka produktów, które znacznie obniżają poziom cholesterolu we krwi. Wskazując na produkty pochodzenia naturalnego i nieprzetworzonego takie jak: ziarna owsa, migdały, siemię lniane, fasola, jabłka, grejpfruty, białko sojowe i czosnek zamierzano podkreślić znaczenie używania w żywieniu produktów tej właśnie kategorii.

Uzupełnieniem tej części pracy stało się przedstawienie przykładowych jadłospisów w diecie, która redukuje poziom złego cholesterolu we krwi.

W trzecim i ostatnim rozdziale pracy ukazano wagę prawidłowego trybu życia w chorobie hipercholesterolemii. Coraz powszechniej zauważa się, iż tryb ten powinien składać się nie tylko z prawidłowo skomponowanej diety, ale także, a może przede wszystkim z przejścia do uprawiania aktywności fizycznej, dzięki której nasz organizm może zostać na długo w dobrej formie.

W tej części pracy opisano istotne przesłanie o szkodliwych nawykach i szkodliwości nadmiernej konsumpcji używek we współczesnym społeczeństwie. Opisanie przykładowego zestawu ćwiczeń, które redukują poziom cholesterolu we krwi, może być wykorzystane jako uzupełnienie treści informacyjnej pracy.

Hipercholesterolemia jest chorobą, którą ocenia się nadal jako niebezpieczną dla zdrowia i życia. Jeżeli jesteśmy osobą u której stężenie tłuszczów we krwi przekracza normy, powinniśmy jak najszybciej zmienić swoje nawyki żywieniowe, zrezygnować z nadmiernej ilości używek i dodać do życia codziennego trochę przejawów aktywności fizycznej. To przesłanie przyświecało autorowi w ujęciu celu i tematu pracy.

Więcej » Cholesterol. Jak obniżyć i kontrolować? »

Wykaz literatury cytowanej

1. Berg Aloys, Wysoki cholesterol. Przyczyny, leczenie, zapobieganie, RM Warszawa 2011.
2. Brill Janet, Obniż swój cholesterol, Vital Bialystok 2013.
3. Cabot Sandra, Margaret Jasinska, Cała prawda o cholesterolu, MADA Warszawa 2007.
4. Górnicka Jadwiga, Choroby układu krążenia, AWM Warszawa 2012.
5. Hartenbach Walter, Mity o cholesterolu, ABA Warszawa 2010.
6. Jaskólski Artur, Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego z zarysem fizjologii człowieka, AWF Wrocław 2002.
7. Kuchanowicz H., Nadolna I., Przygoda B., Sińska B., Turlejska H., Zasady żywienia. Planowanie i ocena. Podręcznik do nauki zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych, WSiP, Warszawa 2013.

Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Charakterystyka cholesterolu
1.1. Cholesterol - informacje ogólne
1.2. Podział cholesterolu
1.3. Zagrożenia spowodowane wysokim poziomem cholesterolu
Rozdział 2. Prawidłowe żywienie w hipercholesterolemii
2.1. Żywienie z podwyższonym poziomem cholesterolu
2.2. Produkty obniżające poziom cholesterolu
2.3. Dieta i przykłady kompozycji jadłospisu
Rozdział 3. Funkcjonowanie z podwyższonym poziomem cholesterolu w krwi
3.1. Tryb życia z podwyższonym poziomem cholesterolu
3.2. Szkodliwe używki i nawyki życia codziennego
3.3. Ćwiczenia fizyczne wspomagające zwalczanie wysokiego poziomu cholesterolu
» Wnioski końcowe «
Podziel się z innymi dobrą lekturą ↓

Sprawdź proponowane artykuły

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.